یـــاس بوی مهربانی می دهد

الهی ممنونم که یک معلمم!

یـــاس بوی مهربانی می دهد

الهی ممنونم که یک معلمم!

یـــاس بوی مهربانی می دهد

دست من و دامان تو...یا زهرا (سلام الله علیها)

عبرت های بیمارستانی!

دوشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۰، ۰۲:۰۱ ب.ظ

 

 

* سعادت پیدا کرده بودم مدتی که مادرم به خاطر عمل جراحی اش در بیمارستان بستری بود ، پرستاری شان را بکنم. بیمارستان که می روی و هم نشین صحبت های بیماران مختلف با بیماری های گوناگونشان که میشوی بیشتر شرمنده میشوی که چرا یادت میرود گاهی فریاد بزنی و از ته دلت بگویی : خـــــدایــــا !! شـــکـــــرت به خاطر نعمت سلامتــــــــــــی!

*  برایم جالب بود رفتار بیماران در رویارویی با بیماری شان! آنها که توکل بر خدا داشتند و تسبیح به دست مشغول ذکر گفتن بودند، آرامش را در وجودشان میشد حس کرد....و امان از آنها که با فراموشی بذکرالله تطمئن القلوب ، خداوند را _ نعوذبالله_ مقصر می دانستند در به وجود آمدن بیماری شان ! و نه تنها دست به دامان آن اسمه دواء و ذکره شفاء نمیشدند بلکه  با هذیان گویی های مکرر!! استرس خود و همراهانشان را بیشتر میکردند و فقط و فقط به زور دیازپام پرستار کشیک بود که میتوانستند لحظاتی آرام بخوابند!مشکل همین جاست. اینکه ما به سادگی و به راحتی بزرگترین پشتیبان و حامی زندگی مان را فراموش میکنیم. اینکه چرا برخی آدم ها ، خدا را مقصر تمام مشکلات زندگی شان میدانند شاید برمیگردد به سست ایمانی شان. چرا که اگر طناب وصل ما به خدا ضخیم و محکم باشد، برش های کوچک گاه و بی گاه زندگی، نمیتواند قطع کند ارتباط ما با خدایمان را.تمرین با خدا بودن سخت نیست. بی خدا زیستن سخت تر است. اگر به این باور برسیم که وَاِنْ لَمْ اَ لُذْ بِقُدْرَتِکَ فَبِمَنْ اَلُوذُ_اگر به قدرت تو دست پناهندگى دراز نکنم پس به که پناهنده شوم_ * در ناملایمات زندگی که شاید بیماری، مثال کوچکی از آن باشد پناه میبریم به هم او که ؛ حِصنَ اللاجین ( قلعه محکم پناهندگان) است.رسول اکرم (ص) چه زیبا فرمایند که : ((ای بندگان خدا ! شما مانند بیماران بوده و پروردگار عالمیان به منزلۀ پزشک است ، پس صلاح بیماران در آن چیزی است که طبیب می داند و برایش تدبیر می کند نه در آن چه بیمار می خواهد و به آن راغب باشد آگاه باشید و در برابر مقدرات الهی تسلیم شوید تا ( در دنیا و آخرت ) از کامروایان باشید . ))

* خدا را شکر! چند روزی ثواب جمع کردیم به خاطر پرستاری از مادر! و امان از وقتی که خودت هم مادر باشی و دل توی دلت نباشد که حالا پاره تنت کجاست و چه میکند....! مادر بودن دشوار است و الحق که باید تمام بهشت آسمان ها زیر پای ما باشد! اما.....خدایا...من...فکر..میکنم...اگر...تمام...بهشت...را...هم...به...رباب...بدهی....دلش.. آرام...نگیرد!!

 

  • فاطمه قدیمی

نظرات (۲۵)

سلام راضی راضیم به شش ماهه قسم اما گویی ارباب می خواهد نطلبد هنوز بی لیاقتم ...
عبد دنیا که شدی نه خودت از آن بهره می بری نه به دیگری بهره می رسانی! یادت باشد دنیا بخیل است ... بخیل!
امام زمان (عج) می فرمایند:
.اگر شیعیان ما - که خداوند آنها را به طاعت و بندگی خویش موفق بدارد - در وفای
به عهد و پیمان الهی اتحاد و اتفاق می داشتند و عهد و پیمان را محترم می شمردند ،
سعادت دیدار ما به تأخیر نمی افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل می شدند .
(الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 499.)

سلام به روزم منتظر حضور گرم شما و نظراتتون هستم. یاعلی
سلام ... نمی دانم چرا هر بار این آدرس را اشتباه می نویسم! آدم آدرس خانه اش را اشتباه بنویسد نوبر است ها!!! هنوز هم منتظرم ارباب اذن بدهد تا ارباب اذن ندهد نمی شود... این را تو بهتر از من می دانی ... نه؟ هر وقت توی ماشین نشستم و از مرز هم رد شدم باروم می شود که ارباب اذنم داده است نه اینکه ارباب ... نه نه این منم که بی لیاقتم و اگر ارباب اذن دهد مرا باز هم رهین منت خودش کرده.... تا اینجا که انگار قرار است همه چیز جور باشد اما باز هم تا یار که را خواهد و میلش به که باشد ... دعایم کن بانو دعا
پاسخ:
ترسم این بی راهه ها با خویش مشغولم کند!بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا... ,
  • امام را دعا کنید..
  • تمام زندگیم مال حسینه...
    دلم همواره دنبال حسینه..
    بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا ....
    سلااااااااااااااااااااااااااام گلم.آپم و منتظر حضورت.
    سلام

    خدا ثوابتان را صد چندان کند ... قدر مادرتان را بدانید ، پرستاری از بیماری که کمی سنش رو به بالا رفته ، سخت است ولی صبر در برابر چنین سختی مطمئنا ثوابش بیشتر است ...
    فرصت هایی است که خدا نصیب هر کسی نمی کند ، قدر این لحظات را بدانید ، ارزو میکردم کاش مادرم بود تا بیشتر خدمتش را می کردم ... دلم لحظه های حمام بردنشان را میخواهد ، مثل زمانیکه او ما را میشست ، برایش از آن روزها میگفتم و نارضایتی اش را اینچنین  تسکین میدادم ....

    از بیمارستان گفتید و تمام خاطره هایم را در ان روزهای سخت تداعی کردید ...

    صبح  بعد از اذان برایشان دعای عهد می گذاشتم ، میشنیدند و تکرار میکردند بعد زیارت آل یاسین ، عاشورا ، توسل تا موقع دادن داروها میرسید ... چه لحظه های زیبایی بود ... لحظه هایی تکرار نشدنی ...
    راضیم به رضای خدا ...
    قدر مادر را بدانید ... از قول من او را به جای مادرم ببوسید ... دلم تنگ شده برای بوسیدنش ...
    ای کاش ...
    پاسخ:
    یاد تو بر دل و نامت بر زبان جاری... ,
  • دختران باباعطا
  • سلام خواهر جان انشاءالله که خداوند سلامتی و عافیت بدهد راستی  7 اسفند سالگرد باباعطاست و قراره جمعه سر مزارش مراسم داشته باشیم. همه بچه حزب اللهی ها و ارادتمندان شهدا دعوتند یاعلی
    من مطمئنم که این انتخابات براى ملتهاى دیگر هم یک نشانه‌اى است. براى همین هم هست که دستگاه‌هاى خبیث استکبار، از آمریکا و انگلیس و صهیونیستها و دیگران، دارند مرتباً تلاش میکنند که این انتخابات را به یک جورى خراب کنند، مخدوش کنند. کشورهاى دیگر نگاه میکنند ببینند این پیشکسوت انتخاباتى و انقلابى - که ملت ایران است - چه کار خواهد کرد. ملت ایران در این زمینه، جزو پیشکسوتهاست. ملتهاى دیگر نگاه میکنند ببینند انتخابات در ایران به کجا خواهد رسید. استکبار دوست دارد که انتخابات در کشور ما آنچنان بشود که ملتها را مأیوس کند. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی  (19 دی 1390)
  • بهار انتظار
  • سلام بانوجان هستم نوشته هاتو خوندم منم پارسال مادرم جراحی داشت الان خدا روشکر خوبن خودم ازش پرستاری کردم وچه قد لذت بخشه که حس کنی خدا می بینه که داری به مادرت خدمت می کنی التماس دعا یا حق
    پاسخ:
    خدا به شما و مادرتان سلامتی بدهد.. ,
    خداوند مادر بزرگوارتان را سلامت بدارد و شما را در جمع آوری ثواب های بیشتر موفق!
    برای ما هم دعا بفرمایید حضرت مادر!

    یا علی مدد است...
    پاسخ:
    ان شالله.. ,
    سلام قبول باشد... حالا که عزیز خدا شده ای و خادم مادر و به یاد اور غم مادر دل شکسته کربلا...دعای خیر مهمانم کن! عاقبت بخیری نصیب پاره تنت ...یاحق
    پاسخ:
    سپاس... ,
  • منتظر پرواز
  • دلم اصلا و اصلا نمیخواد روزی برسه که پرستار مادرم بشم... تحمل ذره ای دردشونو ندارم..و میدونم شما هم همین هستید
    پاسخ:
    دقیقا.ان شالله که همیشه سلامت باشند همه مادرها+من! ,
  • زهرا(خدایا حلالم کن)
  • سلام چه خوب!!!!!! من خودم به شخصه همچین صحنه ایی ندیدم...پرستار تسبیح دست بگیره؟؟!!!
    پاسخ:
    ببخشید من کجا نوشتم پرستار تسبیح دست گرفته؟؟ ,
  • زهرا(خدایا حلالم کن)
  • سلام چه خوب!!!!!! من خودم به شخصه همچین صحنه ایی ندیدم...پرستار تسبیح دست بگیره؟؟!!!
    پاسخ:
    منم ندیدم! ,
    سعادتتون پایدار انشا الله مادرتونشفا پیدا کنند و تو خونه به مادر کمک کنید
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون.. ,
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند
  • بدرستی که: . . . بذکرالله تطمئن القلوب
    پاسخ:
    ,
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند
  • اسم قشنگی برای این پستت انتخاب کردی
    پاسخ:
    میدونم! ,
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند
  • سلام اجرتون قبول...هر چند که قبول صد در صدیه
    سلام بانو جان..خدا سلامتی بده به مادرتون از شما هم قبول باشه..

    ممنون که بیاد منم هستید ..تشکر بانو :)
    پاسخ:
    ما خیلی بزرگواریم! ,
    سلام فاطمه جان من هم شمارو لینک کردم. خداقوت
  • یک شیعه با سلاح قلم
  • قبول باشه...
    http://1tarannom.blogfa.com



    سلام
    ____________.♥.
    ____________.♥♫♥.____________.♥. *
    ____آپم______.♥♫♥♫.______-.♥♫♥. *
    ____________.♥♫♥♫♥._-.♥♫♥♫. *
    _____________.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. *
    ______-.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. *
    _.♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥. * . *
    ______-.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. * . * . * ..
    ___________.♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥. * . * . * ..
    ____________.♥♫♥♫♥._-.♫♥♫♥. * . *. * . * ..
    ____________.♫♥♫♥.______-.♥♫♥. * .* ..
    ____________.♥♫♥.____آپم____.♥. * . *.


    یا صاحب الزمان رمز ظهور تو ترک گناه و یکدلی و دعای ماست.
  • من از دیار حبیب
  • قبول باشه پرستاری‌ها
    واقعا فضای بیمارستان فضای عجیبیه
    یه مدت که مادربزرگم اونجا بود فهمیدم
    چه چیزهایی که نمیدیدیم
    شاید اون موقع ما هم بیشتر یاد نعمتای خدا می‌افتادیم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">