یـــاس بوی مهربانی می دهد

الهی ممنونم که یک معلمم!

یـــاس بوی مهربانی می دهد

الهی ممنونم که یک معلمم!

یـــاس بوی مهربانی می دهد

دست من و دامان تو...یا زهرا (سلام الله علیها)

خدا نکند از ما ناامید شوی!!

سه شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۰، ۰۴:۳۰ ب.ظ

پدر و مادر هایمان انقلاب کردند تا کشورشان پرچمدار دین محمد س باشد .انقلاب کردند تا پرچم عزای حسینی در کوچه ها و خیابانها با افتخار به اهتزار درآید. مادرانمان ، دغدغه شان حجاب بود و خواستند تا زن ایرانی مسلمان ، فرزندانش را فاطمی تربیت کند!

حالا بیش از سی سال از آن انقلاب الهی که یقینا دست مهدی فاطمه عج نیز پشت آن بوده میگذرد و حالا....حالا ما فرزندان آن نسل خودمان مادر و پدر شده ایم و خوشبختانه داریم در یک کشور اسلامی شیعی زندگی میکنیم! اما....

زمانه بدی شده!... ما که چادر بر سر داریم انگار اضافه های این کشور شده ایم!  فرزند دختر من ، هر کجا که پا میگذارد باید توضیح بدهد که چرا قبل از سن نه سالگی چادر و روسری بر سر دارد و همگان با این تصور که ما به اجبار چادر بر سرش کرده ایم ما را توبیخ میکنند! اما هرگز نخواهند فهمید که انتخاب دختر کوچک من ، از روی عشق و حیا بوده نه اجبار... وچه جوانانی که انتخاب هایی غیر از این دارند و به کجا می روند؟؟

زمانه بدی شده!... مغازه ها و پاساژها دیگر اسلامی نیست! مغازه های زنانه فروش ، فروشندگانی مرد دارند و مردانه فروش ها فروشندگان زن! داخل هر مغازه  که پا میگذاری گوشت از آهنگ های آنچنانی کر میشود و تذکر که میدهی با اکراه و بد و بیراه های زیر لبی راهی ات میکنند!

زمانه بدی شده!....داخل تاکسی هم که نشستی باید موزیک گوش بدهی! چه بخواهی و چه نخواهی! اگر نخواستی باید پیاده شوی! مدتی پیش بود که همراه دخترم سوار یک تاکسی ون شدیم. راننده اهنگی با اشعار بسیار زننده و نازیبا گذاشته بود و جالب اینکه از میان پنج شش مسافری که داخل تاکسی بودند هیچ کس اعتراضی نمی کرد! و ما که اعتراض کردیم انگار یک کار عجیب و غریب انجام داده بودیم.

زمانه بدی شده!...دغدغه پیدا کردن یک مهد خوب و سالم و اسلامی برای دختر کوچکمان، فکرمان را مشغول کرده است. مهدهای دارای مجوز از سازمان بهزیستی این کشور اسلامی ! دارای کلاس های رقص باله هستند! و در جشن ها و برنامه های تفریحی شان ، بسیاری از موازین شرعی را رعایت نمیکنند.

زمانه بدی شده !... سر در تمام رستوران های شهر نوشته : از پذیرش بانوان بی حجاب معذوریم یا حجاب اسلامی رعایت شود...اما ما که حجاب اسلامی داریم ، انگار مریخی های این شهریم که اشتباهی و نادانسته به رستوران آمده ایم!

زمانه بدی شده!...چقدر باید کنترل داشته باشم بر برنامه هایی که فرزندم از صدا و سیمای این کشور اسلامی میبیند ! تا نبیند در کارتون آشپزی چطور یاد میدهند به بچه ها که چگونه با گوشت خوک غذا درست کنند! یا چطور دو اسب نر عاشق دو ماده اسب میشوند! ....بگذریم از برنامه های پخش زنده که برای خنداندن فرزندانمان، مجریان ماهر چطور الفاظ نادرست هم به کار می برند! و من باید کنار فرزندم بنشینم و به او بگویم  که آنها حواسشان نبوده که این کلمه را به کار برده اند!

نگاهم به جامعه سیاه نیست! هرچند مدرک تحصیلی ام جامعه شناسی بوده و در دانشگاه از ابتدا تا انتها نظریات جامعه شناسان غربی را به خورد ما دادند و ما چقدر دچار دوگانگی می شدیم وقتی نمی توانستیم آن نظریات را بر فضای کشور خودمان منطبق کنیم ، اما شاید گاهی ذکر برخی مشکلات ما را به فکر فرو برد  و مسئولان نظامی اسلامی را متوجه سازد که مراقب فضای فرهنگی این کشور اسلامی باشند که نکند خدای ناکرده ، ناخواسته کمک کنیم به جنگ نرم دشمن!

 اگر سر درد دل را باز میکنیم و برخی نازیبایی های جامعه را بیان میکنیم فقط به خاطر این است که نکند این مسائل کوچک ظهور مولایمان را به تاخیر انداخته!

برای آمدنش دعا میکنیم!...ندبه میخوانیم...برای دیدنش نذر میکنیم ، اما انگار فقط به دل مسلمانی میکنیم و گناه کردن و نادیده گرفتن خطاهای دیگران و امر به معروف و نهی از منکر برایمان عادی شده!

 خدا را شکر که در سرزمینی زندگی میکنیم که مردمانش دل به اهل بیت دارند و پرچم های عزاداری فاطمیه و محرم ، زیباترین سیاهی های این کشورند اما نکند غافل شویم از خطاهایی که از ما به عنوان شیعیان علی (ع) سر می زند، و خدا نکند که   دل آقایمان از ما خون باشد!  و خدا نکند مولایمان از ما ناامید شود...

×××

 خوشحالم که زینب دخترگلم بدون رودربایستی به هر کسی که به حجابش میخنده و میگه تو هنوز بچه ای! خیلی محکم میگه!:

من دختل(=دختر) خانومم! کار بدیه نامحلما! موهامو ببینن! ( نامحلم:نامحرم!) وما دردسری داریم با این دختر به خاطر پوششش!.....جالبه بدونید زینب وقتی نقاشی میکشه ، حتما تمام دخترها و مادرها باید چادر و روسری سرشون باشه! خیلی هم دختر فمینیستی دارم! وقتی سر کلاس نقاشی مربی بهش میگه برای گربه ات سیبیل بکش ، میگه :

 نه ! من میخام گلبم (=گربم) خانوم باشه! بلاش(=براش) دوشواره(=گوشواره) میتشم!(=میکشم)

 

  • فاطمه قدیمی

نظرات (۳۶)

  • پرستوی مهاجر
  • سلام. خدا نگه داره دخمرتون رو واسه شما و شما و باباجونش رو واسه دخمرتون.خیلی نانازه چش نخوره الهی.
  • دختران باباعطا
  • سلام خواهر عزیزم
    ممنونم از حضور زیباتون
    پس شما هم مثل ما، "دختر بابا" هستید؟ از یه صنف هستیم، نه؟
    پاسخ:
    بلههههههههههه! از یک صنفیم! ,
    این روزها دیگر روز نیست...
    قدیم وقتی یه خانمی با مانتو میومد بیرون خیلی تو چشم بود  از بس که کم بودند.الان برعکس شده هرکی چادریه بیشتر تو چشه از بس که داره کم میشه!!!
    مرسی از حضورتون بازهم تشریف بیارید
    بیاریدش پیش خودم ... قول میدم خوب تربیتش کنم .. پولم نمی گیرم ...
    واسه زینبم
    پاسخ:
    باور کن اگه پول نگیری ناراحت میشم ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ,
    سلام
    انشاالله خدا خودش کمکتون کنه تا بهترین ها رو تحویل جامعه و خودش بدین!
    موفق باشید
    یا علی
    شما چقدر پولدارید! من میدونستما ! همسرتون میگفتن نـــــــــــه ما پولدار نیستیم!!
    پاسخ:
    آره ما خیلی پولداریم! دلتون بسوزه! ,
    سلام و رحمت الله.
    وای ... واقعا حرف دل مارو زدید!!!
    این روزها وقتی باهمسرم بیرون میرم همه طوری به ما نگاه می کنند انگار ما مشکل داریم...
    انگار نه انگار که ایراد و مشکل از آنهاست،طوری نگاه میکنند که گویی خانوم محجبه و چادری با یه آقای دارای محاسن رو ندیدند!
    حالا تو همچین جامعه ای میخوایم بچه دار شیم.
    باور کنید من از الان ماتم گرفتم
    خیلی دغدغه دارم و شاید نوعی ترس برای آینده فرزندی که هنوز نیست!
    من خودم چندروز از هفته رو با بچه ها هستم و کار میکنم.
    اغلب 1ساعت از کلاس رو باید صرف این کنم که آموخته های روز قبل(تلویزیون و کارتون و سی دی) رو از ذهن بچه ها دیلیت کنم و بعد تدریس خودمو شروع کنم!

    ×خدا زینب کوچولو رو برای شما حفظ کنه.×
    اینا تقدیم به زینب کوچولو

    البته استفاده مامان زینب هم بلااشکاله!!!!
    پاسخ:
    سلام. ممنون !....خیلی استفاده کردیم!!! ,
    خدا شما و پدر زینب رو برای زینب کوچولو نگه داره

    تربیت بچه تو این زمونه سخت شده و مهد کودک ها غالبا غیر اسلامی اند اما روانشناسا و طلاب علوم دینی میگن اصلا بچه رو مهد نذارید

    ما چون مجرد تشریف داریم دغدغه تربیت اولاد رو به اون شکل نداریم اما خواهر کوچکم  خیلی برام مهم و همیشه نگرانشم هرچند الان حجابش از خودم بهتره (4ام دبستان)اما برای مقطع حساس راهنمائی از الان نگرانم خداکمک کنه
    پاسخ:
    بله! هم روانشناسا درست میگن هم طلاب علوم دینی!! اما بچه های این دوره زمونه که محبوسن تو آپارتمان های کوچک! به نظر من حتما باید 2 یا 3 روز در هفته بیرون از خونه و در جمع هم سن و سالای خودشون باشن! ,
  • پایگاه شهید احمد کاظمی تبریز
  • سلام  به دوست عزیز
    با موضوع   " ایام فاطمیه  = شروع طنز چهار چرخ "
    به روز هستم. از حضورت ممنون میشم.
    امشب بـه ســرم هوای یــارم زده است
    بـر دیده هـوس، روی نگارم زده است
    امشب کــه زحـالش خبری نیست مـرا
    باد آمده از ســـایه کنـــــارم زده است
    امشب ز فــــراغ روی ماهش زخمـــی
    بـــر این دل تنــگ بـی قرارم زده است
    فردا که رسد بر ســـر من خواهد دید
    دیشب غمش از حنجره دارم زده است

    امشب بـه ســرم هوای یــارم زده است
    بـر دیده هـوس، روی نگارم زده است
    امشب کــه زحـالش خبری نیست مـرا
    باد آمده از ســـایه کنـــــارم زده است
    امشب ز فــــراغ روی ماهش زخمـــی
    بـــر این دل تنــگ بـی قرارم زده است
    فردا که رسد بر ســـر من خواهد دید
    دیشب غمش از حنجره دارم زده است

    اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ اََََََََََ اَ اَ اَ اَ اَ اَ

    چقد خونتون بزرگــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

    چطوری تمیزش میکنی شما؟!؟!
    پاسخ:
    با شهرداری قرارداد داریم ,
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند(خدیجه)
  • آها پس این دخترتونه

    ماشاا...

    راستش اول که اومدم عکسی از دخترتونو ندیدم...تو کامنت هم دیدم همه راجب عکس دخترتون میگفتن.گفتم اینجا که عکسی در کار نیس ...اینا چی دارن میگن

    دوباره اومدم به وبلاگتون...دیدم بـــــــــــلــه!!عکس دخملتون ظاهر شد

    لابد اشکال از نگاتیوش بوده(شوخی)
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند(خدیجه)
  • بـه بـه! خوب جوابی میده این دخترتون

    ثمره بابا مامانشه دیگه


    خدا واستون نگهش داره


    ایشاا...که تا آخر عمرش زینبی بمونه
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند
  • هـمدردیــم دوســت گــرامــی...بـه ایــنکـه..بـا ایـن دیــد،کـه انگار

    اضافه های این کشور بـاشـیـم نـگـاهمـون میـکـنـن

    میـدونـم خیـلی سـخـتـه امـا خـدایـی داریـم کـه هـوامـونـو داره...او گـفـته که حـجـاب داشـه بـاشـیـن و مـا هـم ازش میـخوایـم که

    مـحـکـم رو حجـابـو عقـیده مـون وایـستـیــم...بیــدی نـبـاشـیم کـه بـه ایـن

    بـادهـای تـوهیـن و تـحـقــیر بلـرزیــم...انشاا...
  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند
  • یـاس بــوی مـهــربــانــی مـی دهــد...اســم قـشـنـگــیــه

  • تو را چنانکه تویی هر نظر کجا بیند
  • ســلام

    از طـریــق وبــلاگ هـمــســرتــون بــه ایــنــجــا رسیــدم...از ایــن

    بــابــتـم خـوشـحــالــم
    سلام
    ممنون که سر زدید و نظر گذاشتید. وب بسیار جالبی دارید.خدا حفظش کنه دختر گلتونو.دیدم از این دختر خانوم های با معرفت اما کم. خیلی هاشون هستن که چادر سرشون هست اما این مانکنها رو توخیابون که می بینن بر و بر نگاه می کنن انگار فرشته دیدن...شاید بعدا احساس کنن که اونا کار خوب می کنن! دل آدم می سوزه از مظلومیت دین خدا...ولی خداییش خیلی کم کار کردیم...خیلی کم.
    اگه اشکال نداره وبتونو لینک کنم.
    موفق و موید باشید.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام
    وبلاگتون خیلی جالبه ........یاس ها پیغمبران خانه اند........
    چه زینب خانوم خوبی دارید انشاالله که جز یاران پدر شوند از طرف ما بسی زیاد بغلشون کنید.......
    التماس دعا
  • جایی برای اهل خدا
  • سلام.

    حرف دل ما رو زدی (البته در مورد حجاب)

    وبلاگتون هم اسمش خیلی زیباست و هم مطالبش جالب.

    همیشه موفق و پایدار باشید.

    التماس دعا.

    یا علی....
    پاسخ:
    سلام! در پاسخ سوال خصوصیتون: خیر ایشون روحانی نیستن! ,
  • من از دیار حبیب
  • سلام
    ای جانم...
    خدا حفظش کنه...
    والا ما هم که بچه‌دار نمیشیم صرفا به خاطر اینه که نمیدونیم بچمونو کدوم مهد یا مدرسه بفرستیم...
    واقعا مایه‌ی تاسفه...
    مذهبیا هم آخه یه جور دیگه قابل تحمل نیستند دیگه چه برسه به غیرمذهبی...
    پاسخ:
    ممنون!...حالا شما بچه دار شید..مهد ومدرسه اش حل میشه ها! ,
  • حزب الله(خواهران)
  • سلام

    الهییییی وقتی عکس زینب جون رو دیدم یاد خواهر زاده گلم افتادم اونم مثل زینب خانم شما همینطور مقیده اونم از نوع سر سختش
    ثنا خانم ما تازه وقتی بعضی ها رو تو خیابون میبینه که حجاب درست و حسابی ندارندکلی حرص میخوره و چیز میز میگه بهشونگاهی اوقات از دستش کلی میخندیم
    خدا ایشاالله که همه این کوچولوهای دوست داشتنی رو حفظ کنه.
    سلام

    من مهدهای کودک رو نمی شناسم اما می دونم که در حال حاضر جای اسلامی در کشور اسلامی ما پیدا نمی شه!!!

    در موردش قراره یه پست بذارم به همین زودی ها... ان شاالله

    خدا به شما کمک کنه که نسل آینده از برکات حضور افراد مومن و مونه بهره مند بشه

    به دختر گل شما میگن چرا حجاب میگیری ، جالبه که به ما هم میگن!!!!!!!!!!!

    به امید ظهور حضرتش...
    یا زهرا(س)
    پاسخ:
    من مخصوصا دنبال مهدهای قرانی خصوصی میگردم.امیدوارم یاری ام کنید! ,
  • بی نام و نشان
  • خدا براتون حفظش کنه. زینب جون رو میگم. از این پدر و مادر چنین دختری رو باید انتظار داشت. براش صدقه بذارید کنار.
    عکسشو بردارید چشمم نزنند.
    دعا کنید همه پدر و مادرها بتونند چنین بچه هایی تربیت کنند.
    راستی حیف نیست برگردید غربت؟!!
    چهارتا آدم حسابی هم که تو این مملکت هستند برند دستی دستی ایرانمون رو دادیم به دست .....
    التماس دعا
    سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید و دختر خوبی هم خداروشکر تربیت کردید خدا نگهش داره براتون
    سلام بانو
    اول اینکه خب دلم من یکی که سوخت که نی نی ندارم!
    دوم در مورد ... بزار هیچی نگم. دوباره حرف می زنم و شرایط برای خودم سخت و دهشتناک می شود. فقط همین اندازه بگم که من معتقدم ظلمی که ما مسلمان ها به اسلام و خدا و قرآن و پیغمبر کردیم به والله دشمن نکرده ...
    ای  جااااااااااااااااااااااااااااان چه دختر نــــــــــــــازی!!!!!!!!!!!
    الهی الهی من بچه که می بینم قاطی می کنم .. یعنی خیلی سخته بچه ببینم بعد تو دلم هی قربون صدقشون نرم. زینب خانم شما هم که آخر خانوووومه... فمنیست هم هست عین خودم...کلا یه 100 تا 1000 تایی ماچ براش می فرستم. به نیابت مامانش روزی 10تا ماچش کنه..... (یه اسپندی دود بزنید ..ماشاا...ی بگید)

    غربت هم کجا می خواید برید ؟؟؟؟ میدوون خالی نکنین....اصلا خودتون مهد دایر کنین. چطو تو همون غربت مسلمونا برا بچه هاشون مهد و مدرسه اسلامی می زنن ...!!! شما هم برید جلو...منم دوبله سوبله دعاتون می کنم....

    پاسخ:
    ما فقط مشکلمون دعای شما بود که حل شد!..در ضمن الهی خودتون صاحب نی نی خوشگل تر بشید! ,
    بزرگترین مشکل ما برداشت نادرست و همراه با نفسانیت از دینه که هرکسی دین را هر رنگی دوست داشته بهش زده و الان ما به این بلا دچار شدیم
    انشالله فرزند عزیزتان زینب خوبی ها افتخاری باشند برای اسلام ...
    و افتخار کنند به داشتن چنین مادری با داشتن این دغدغه ها ...

    این ها رو از طرف من به زینب جون نشون بدید و ببوسیدش به خاطر حرف های قشنگش

    دوشت دالم خاله ده تا ! ناسی ناسی (دوست دارم خاله ده تا نازی نازی)
    پاسخ:
    به زینب گفتم جواب داد: دوشتون دالم یه عالمه...هرچی بدم بازم تمه! ,
    این همنام ما که از دماغ به بالا باباشه، به پایین مامانش.
    ماشا الله
    در مورد متنت بعدا میام نظر می دم.
    دارم میرم سر کار دیم شده
    چی بگم
    بگم بزرگ کردن بچه تون توی کشورهای لاییک راحت تره چون دخترت حرفه تو پدرشو قبول میکنه و هر کاره خطایی میبینه میگه خوب مسلمان نیستن و نمیتونه بگه پس چون تلویزیون این موسیقی و میزاره اشکال نداره یا چرا تو مثله مامان دوستم نیستی و چادر سر میکنی و....
    انقدر در این زمینه نابهنجاری دیدم که گاهی تصمیم بر خالی کردن عرصه میگیرم و میگم به من چه...هرچه زحمت بکشم برای فرهنگ سازی فایده نداره
    مخصوصا وقتی داییت برای بچه های فامیل کتابهای بچه گانه ی ترچمه شده ای هدیه میده که ترویج و تثبیت فرهنک نادرست رو فرزندانمان میشه
    گاهی وقتا بعضی جاها تریجح میدی تو این مملکت اسلامی چادرتو در بیاری یا لباس روحانیتتو در بیاری لباسی که مقدسه و لباسه پیانبر اسلام بوده
    کدام مملکت اسلامی؟؟؟
    همان مملکتی که توی تلویزیونش از رابطه های نامشروع دفاع میشه و تهمینه میلانی هرچی دلش میخواد به ایران فحش میده و...
    آقا بیا
    سلام

    چی شد چی شد؟؟؟؟؟؟؟

    غربت میخاید برید؟!؟!

    بعدشم ما چه به دونیم خونه تون کجاست که مهد قرآنی معرفی کنیم

    ای خواهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر....

    هی ما میریم بیرون نیگا میکنیم همه غریبه ان.. بعضی وقتا تو  مترویی جایی آشنا پیدا میکنیم کلی ذوق در میکنیم...

    این نی نی گولو سه سال بیشترشه ها
    پاسخ:
    سلامبین میدان تجریش تا میدان راه آهنبله! بیشتر از سه سالشه! سه سال و دو ماهه شه ,
  • دختران باباعطا
  • سلام
    ماشاءالله
    خدا حفظش کنه

    راهی خانقاه عرفا هستم
    یازهرا
    پاسخ:
    خدا شما رو هم حفظ کنه! ,
    جز مهدی یاران شود این زینب بانوی شما ...
    انشاا...
    پاسخ:
    ان شاالله! ,
  • دیوونه غربتی!
  • خدا رو 1000000000000000000 بار شاکرم برای داشتن شما ...
    این یکی از حسن های غربت بودا!! دیگه دلت نیسوزه که ...
    میگی غربته! میگی این خراب شده که دینشون اسلام نیست! شیعه اثنی عشری نیست :(
    اما اینجا نیست!
    دلمون پوسید تو این تهران ویروسی!!!
    پاسخ:
    ما بیشتر شاکریم خدا رو!جان دلم میخوای برگردیم غربت؟؟ دینداری اونجا راحت تره ها! با غربتش هم میسازیم! ,
    جمعه یعنی روح سبز انتظار...

    منتظریم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">