یـــاس بوی مهربانی می دهد

الهی ممنونم که یک معلمم!

یـــاس بوی مهربانی می دهد

الهی ممنونم که یک معلمم!

یـــاس بوی مهربانی می دهد

دست من و دامان تو...یا زهرا (سلام الله علیها)

۱ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

مدتی پیش BBC به بخش هایی از مقاله "نیکلاس کریستف" خبرنگار و نویسنده روزنامه نیویورک تایمز که پیرامون حضورش در ایران در روزنامه ترالد تریبون بین المللی چاپ شده بود، اشاره کرد. در این مقاله آقای کریستف روزنامه نگار ماهر آمریکایی سعی کرده با ترفندهای فراوان و با آوردن مثال های استثنایی، ذهن خواننده را به این سو سوق دهد که اکثر ایرانی ها قلبا علاقمند به دولت آمریکا هستند و در جایی صراحتا اعلام می کند که در همه جای ایران مردم جرج بوش را تمجید می کنند!

او با اشاره به این که به نظر ایرانی ها وقوع انقلاب اسلامی یک اشتباه بوده است ماجرای پاسداری را تعریف می کند که مشتاقانه علاقمند است به آمریکا بیاید و فیلم مورد علاقه اش هم تایتانیک است!!

نیکلاس معتقد است که یک دلیل طرفداری مردم ایران از آمریکا دهن کجی به حکومت است! او از قول یک دانشجوی ایرانی می گوید: (( ... ما یاد گرفته ایم که هر چه را تلویزیون می گوید برعکسش را باور کنیم، چون حرف های آن ها دروغ است. بنابراین وقتی می گویند آمریکا افتضاح است، شاید معنی اش این باشد که جای بسیار خوبی برای زندگی است...)) !

روزنامه نگار آمریکایی در حالی که در بسیاری از مناطق دنیا شاهد مخالفت مردم با سیاست های وقیحانه دولتش است، در نهایت سادگی می گوید: (( مردم ایران معتقدند! اقدامات جسورانه آمریکا در افغانستان و عراق به خوبی پیش می رود...))!

***

می دانی! یک جورهایی وقتی مقاله را خواندم خنده ام گرفت! سادگی بیش از حد آمریکایی ها! به اینکه در روغن داغ جیلیز و ویلیز می شوند که ثابت کنند ایرانی ها عاشق آمریکا هستند و خودشان را به در و دیوار می کوبند که بگویند ما از شوق دیدار بهشت U.S.A شب ها بی خوابی می کشیم.

نمی دانم! شاید من اشتباه می کنم. پس یک نفر به من بگوید این آدم هایی که در مناسبت های مختلف و در راهپیمایی های گوناگون با مشت های گره کرده می گویند: مرگ بر آمریکا! چه کسانی هستند؟ شاید منظورشان یک آمریکای دیکگر است!

داشتم به این موضوع فکر می کردم که این جوان هایی که آقای خبرنگار از آن ها یاد می کند، همان 97% جوان ایرانی هستند که به ایرانی بودشان افتخار می کنند؟

من نمی دانم این گزارش کدام ایرانی ای را شامل می شود، امامی دانم شامل پدربزرگ من که هر بار با شنیدن خبر هلاکت نظامیان آمریکایی خدا را شکر می کند و مادربزرگم که با دیدن تصاویرشان دعا می کند که اهلی تکه تکه شوند نمی شود!! شامل آن بچه های دبستانی که هر صبح با اشتیاق و ذوق فراوان با له کردن پرچم آمریکا وارد حیاط مدرسه می شوند هم نمی شود!

... و باز به دنبال ایرانی ای می گردم که از جنایات آمریکا در افغانستان و عراق رضایت کامل دارم!

تو به من بگو! بگو! من درست فکر می کنم که نفرت از دولت آمریکا و حماقت های بوش! فقط شامل ایرانی ها نمی شود؟

به من بگو کدام جوان ایرانی عاشق جنایات آمریکاست؟

 

(مقاله چاپ شده در روزنامه کیهان ـ خرداد 83)

  • فاطمه قدیمی